sobota, 23 kwietnia 2011

wesołych świąt!:)

właśnie tak Kochani- życzę Wam Wesołych Świąt Wielkanocnych, wspaniałej pogody i wieelu pięknych chwil spędzonych z rodziną. :)
Zostawiam Was z przepisem na przepyszne muffiny marchewkowe. :)))
Przepis z z jednego z moich ulubionych blogów kulinarnych - "Moje wypieki".

Składniki na 10 muffinek:
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki ziela angielskiego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • pół szklanki posiekanych, odsączonych ananasów z puszki (dodałam suszonych)
  • 1 szklanka startej marchwi
  • mleko (niekoniecznie)
W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek, sodę, przyprawy.
W drugim naczyniu wymieszać jajka z olejem.
Połączyć zawartość obu naczyń, dodać marchewkę, orzechy i ananasy, wymieszać. Jesli ciasto będzie zbyt suche, dolać trochę mleka (ja tak zrobiłam).
Ciasto podzielić pomiędzy foremki na muffinki wyłożone papilotkami (nakładałam do wysokości papilotki). Piec w temperaturze 180ºC przez 25 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić na kratce.
Wierzch:
  • 125 g serka mascarpone
  • 2 łyżki cukru pudru
  • wiórki kokosowe do dekoracji
Mascarpone wymieszać z cukrem. Wierzch każdej muffinki smarować serkiem, a boki obtaczać w wiórkach kokosowych.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz